به پاس همراهی شما عزیزان تمامی هدرزهای استیل با ارسال رایگان به تمامی نقاط ایران انجام میپذیرد.

سبد خرید

صفحه علاقه مندی ها

استفاده از وایر شمع خوب برای خودرو به معنای عملکرد بهتر موتور خودوری شما است

وایر چیست و کاربرد آن

کار اصلی وایر ها رساندن برق به سر شمع اتومبیل می باشد.

در خودرو های قدیمی وایرها از کوئل برق را به سر شمع انتقال می دادند. در خودرو های جدید از دلکو برق را به سر شمع انتقال می دهند.

برای اینکه احتراق در موتور های درون سوز به نحو احسنت صورت بگیرد فاکتور های زیادی را باید در نظر گرفت، از مکش هوا و متراکم کردن آن سپس ترکیبش با سوخت بگیر تا ایجاد جرقه و احتراق در موتور و تخلیه دود حاصل توسط هدرز .

برای شروع احتراق در موتور جریان برق در باطری ها تولید می شود. به دلیل پایین بودن ولتاژ در باطری خودرو سازان از کوئل استفاده می کنند. این وسیله به دلیل ساختار پیچیده ای که دارد باعث افزایش ولتاژ جریان برق می شود.

حالا باید این برق با ولتاژ مناسب را از کوئل به شمع برسانیم برای این کار از وایر استفاده می کنیم.

3 تا از علائم خرابی در وایر

1- کاهش توان موتور

2- با خرابی وایرها به موتور فشار زیادی وارد شده که همین امر سبب افزایش دمای موتور می شود

3- باعث ریپ زدن موتور شده و لرزش های بیش از حد معمول دارد.

اگر وایرها دچار اختلال یا خرابی شود باعث افزایش مصرف سوخت خودرو شده و عملکرد خودرو را نیز مختل می کنند. همچنین خرابی هم زمان وایر و نشتی سوخت امکان آتش سوزی و انفجار را بالا میبرد. در هنگام خرابی وایرها در اسرع وقت اقدام به تعمیر آن نمایید.

چگونه وایر معیوب را تشخیص دهیم؟

1- برای تشخیص وایرهای معیوب ابتدا باید وقتی ماشین روشن است یکی یکی وایرها را از شمع جدا کنیم. اگر موتور ریپ زد، لرزید و یا دور موتور کاهش داشت نشان می دهد که وایرها و شمع سالم هستند.

اما  اگر بعد از جدا شدن وایر از شمع موتور دچار لرزش نشد و دور آن نیز تغییر نکرد نشان می دهد که وایر یا شمع خراب می باشد و باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

2- اگر وایرها دچار برق دزدی شده باشد صدای تیک تیک می دهد و حتی اگر دقت کنید جرقه ی آن را نیز می توانید ببینید.

قیمت وایر

امروزه با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی لوازم ماشین تقلبی در بازار به فراوانی بافت می شود. اگر بخواهیم از لوازم اورجینال استفاده کنیم مطمئنن با هزینه های بالایی رو به رو می شویم.

تمام محصولات موجود در فروشگاه  srp   اصل و اورجینال بوده و دارای کیفیت بالایی نیز می باشد. این مجموعه تمام محصولات خود را با سود کم و قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می دهد، تا شما علاوه بر پرداخت هزینه ای معقول بتوانید کیفیت را نیز احساس کنید. زیرا شما لایق بهترین ها هستید.


وایر پژو 405

در وایرهای اورجینال پژو ۴۰۵ به دلیل استفاده از سیلیکون اصلی در ساخت آن بعد از مدتی استفاده به هیچ عنوان دچار ترک و پارگی نمی شود.

برای بالانس شدن قدرت بین تمامی سیلندرهای خودرو، باید تمامی وایرها را یکجا و کامل تعویض کنیم. حتی اگر فقط یکی از وایرها معیوب باشد.

در موقع تعویض وایرها به خنک بودن موتور دقت نمایید، زیرا اگر موتور گرم باشد وایرها به خوبی سر جای خود قرار نمی گیرند.

 

وایر تقویتی چیست

هر سیم و کابل دارای مقاومت الکتریکی می باشد. این مقاومت باعث می شود برق منتقل شده از مبدا به طور کامل به مقصد انتقال نیافته و مقداری از انرژی الکتریکی اتلاف شود.

در وایرهای تقویتی مقاومت به حداقل رسیده است. وایر بیشتر برق را از کوئل به شمع منتقل کرده و کمترین اتلاف انرژی را دارد.


کابل وایر

کابل وایر تمام سیلیکون راکتیو: این کابل مناسب برای استفاده در خودروهای انژکتوری با دمای بالا می باشد.


کابل وایر سیلیکونی: این کابل در دو نوع کو اکستروژن و برید دار موجود می باشد. این کابل تماما از جنس سیلیکون رابر مطابق کلاس F حرارتی می باشد. که جهت انتقال ولتاژ لحظه تا 40 KV مناسب می باشد.


پايداری حرارتی کابل وایر: اين كابل ها دربازه ی دمایی 60 تا 250 درجه سانتيگراد دارای انعطاف پذيری مناسب می باشد.


انواع وایر

وایرهای سیمی :این وایرها از جنس آلیاژ مس می باشد، که با پوششی عایق روی سیم کشیده شده است. از ویژگی های این وایرها می توان انعطاف، رسانایی و مقاومت کم و ضعیف اشاره کرد.

از این نوع وایر ها در خودرو های کاربراتوری استفاده می شود که امروزه دیگر کاربردی ندارد.


وایرهای ابریشمی :اگر بخواهیم بهترین وایر را انتخاب کنیم قطعا وایرهای ابریشمی اولین گزینه می باشند. این وایرها دلیل مقاومت بالا و انعطاف پذیری خوب و همچنین خاصیت پارازیت گیری بالا بیشترین کاربرد را در خودروهای انژکتوری و کاربراتوری امروزه دارند.

در ساخت این وایر ها از هیچ گونه سیمی استفاده نشده است. برای انتقال ولتاژ از چند نخ که جنسی شبیه به ابریشم دارند استفاده می شود. این نخ ها کاملا به گرافیت آغشته شده اند به همین دلیل جریان برق را با کمترین افت ولتاژ انتقال می دهند.


وایرهای ترکیبی: این نوع وایر ساختاری بین وایرهای ابریشمی و سیمی دارد. از در بعضی از ماشین های انژکتوری و کاربراتوری استفاده می کنند. کیفیت وایرهای ترکیبی از وایرهای سیمی بالاتر است.

تست وایر

برای اینکه تست کنیم وایرها دچار قطع شدگی یا پارگی داخلی شده است یا خیر از دستگاه مولتی متر ( اهم متر) استفاده می کنیم. این دستگاه توانایی سنجش مقاومت وایرها را نیز دارد.

اگر این دستگاه عددی نشان ندهد و یا عدد نشان داده شده استاندارد نباشد باید وایر را تعویض کنیم.


زمان تعویض وایر شمع

بعد از هر۲۰ هزار کیلومتر پیمایش بهتر است وایر شمع را تعویض نمایید.

اگر قصد تعویض وایرها دارید خودتان نیز می توانید آن را تعویض نمایید. پس از خرید وایرهای با کیفیت و اورجینال هر وایری را که از شمع جدا کردید بلا فاصله وایر جایگزین را نصب نمایید. در غیر این صورت عمل برق رسانی از کوئل به شمع درست انجام نمی شود.


خرید وایر اصل یا بی کیفیت

هنگام خرید وایرها حتما به اصل و اورجینال بودن محصول توجه فرمایید اگر برند ماشین شما ایرانخودرو می باشد می توانید وایر اورجینال محصولات ایرانخودرو را تنها با یک کلیک خرید نمایید. همچنین برای خرید وایر اورجینال محصولات سایپا نیز کلیک نموده و از اصل بودن محصولات اطمینان حاصل فرمایید.

شما می توانید هر لوازم جانبی و مصرفی خودرو که احتیاج دارید را با کیفیت بالا و قیمت مناسب از فروشگاه srp تهیه نمایید.


برای خرید و یا مشاوره ی رایگان با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید:

09334934981

بهترین ها را برای شما مشتریان عزیز فراهم آورده ایم

0
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به مجموعه SRP میباشد و هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت و پشتیبانی: آیوا وب